Nowy numer 13/2024 Archiwum
  • kskiba19
    13.12.2018 18:38
    Rolnictwo sektor strategiczny. Nikt tego nie rozumie. Tym bardziej że jakościowo raczej nikt z Europy Zachodniej naszym rolnikom nie podskoczy.
    doceń 4
  • MB
    13.12.2018 19:05
    Protestujcie, ale gdzieś indziej, nie kosztem niewinnych ludzi... Czy moralnie w porządku byłoby, gdybym ja protestując przeciw cenom paliw rozjechał zasiewy na przypadkowym czyimś polu?
    • art
      13.12.2018 20:41
      Tak, tak. Niech zablokują jakąś drogę w lesie. To będzie moralne.
      • MB
        13.12.2018 23:05
        Zamiast sobie ironizować, odpowiedz wprost: czy ja mając jakieś, choćby słuszne, pretensje do władzy, mogę w ramach protestu poniszczyć pola przypadkowym rolnikom? Bo niewątpliwie, o takim proteście byłoby głośno w mediach, więc jak nikt inaczej mnie nie słucha...?
        doceń 0
        0
      • art
        14.12.2018 09:57
        A Ty zamiast się mądrzyć napisz co mają zrobić konkretnie polscy rolnicy aby „nie krzywdząc niewinnych” zwrócić uwagą na swój problem ? I żeby jeszcze moralnie było!!!
        A skoro już mowa o moralności: Korzystasz z gazu, jeździsz po drogach zbudowanych na ludzkiej (chłopów) krzywdzie którym za paciorki i żelazne toporki wyrwaną kawały ojcowizny ja niegdyś Indianom czy Murzynom. Nie staje Ci w gardle ten kęs chleba który też zresztą dzięki pracy rolników masz?
        doceń 0
        0
      • MB
        14.12.2018 11:03
        Co to za dziecinne podejście? Sami niech myślą, jak nie krzywdząc innych zwracać na swój problem uwagę. Na tym polega dojrzałość i odpowiedzialność. To jak z tym rozjeżdżaniem pól przypadkowym rolnikom, gdy chcę zaprotestować przeciw decyzjom rządu? Krótka piłka - tak, czy nie? "jeździsz po drogach zbudowanych na ludzkiej (chłopów) krzywdzie" - bez przesady, wywłaszczenia są za odszkodowaniem, a ich wysokość ustalają rzeczoznawcy na podstawie cen transakcyjnych z danej okolicy.
        doceń 0
        0
      • ART
        14.12.2018 12:28
        wywłaszczenia są za odszkodowaniem, a". Taaaa ... i taki sens mają "dialogi' JAK NA PRZYKŁAD DIALOG z judaizmem. jeszcze raz jak ktoś nie wie: ,< Grzegorz Braun nt. judaizmu versus Naczelny Rabin Polski Michael Schudrich > na youtube
        doceń 0
        0
  • Ynkao
    13.12.2018 19:24
    Kogo to obchodzi, że rolnicy protestują? To nas wszystkich dotyczy. Rząd to gospodarz, który szczególnie powinien się zatroszczyć o zdrową żywność. Nikt z nas nie jest świadomy co wkłada do garnka. Rolnictwo w dużej mierze jest zniszczone. Ktoś ,,mądry " wpadł na genialny pomysł - jak zniszczyć polskie gospodarstwa. Dostawcy mleka mają tzw. kwoty, czyli tyle i tyle litrów mleka mają dostarczyć i tego przestrzegają. Więc - przeliczono wyznaczone litry na zawartość tłuszczu w mleku i litry wzrosły. Co dalej .? To szok - kary dla rolników. Otwòrzmy oczy, gdzie się nas pędzi. Pozdrawiam
    doceń 3
  • art
    13.12.2018 23:50
    Ta jakość to już przebrzmiała pieśń przeszłości! Teraz polscy rolnicy by żyć muszą tysiące świń, dziesiątki tysiący kuraków trzymać w jednym chlewie. I żywić tak by świń w trzy (3!) miesiące od urodzenia zabity być musiał (kuraki mają 6 tygodniowy cykl). Czyli tak jak na Zachodzie! Zresztą te tuczarnie to i tak należą w większości amerykańskich biznesmenów. Z Polską mają tylko tyle do czynienia ile tzw. „polskie „ obozy nazistowskie” Krowy też już u niektórych pastwiska nie widzą.
    Rolnictwo jakie znaliśmy dogorywa w ciszy. Dramat chłopów polega na tym iż nie potrafią się zorganizować, nie stanowią siły zdolnej zaistnieć, zwrócić na siebie uwagę.
    Czy wiecie że tereny pod drogi, autostrady czy modne ostatnio gazociągi są polskim rolnikom po prostu konfiskowane na mocy tzw, specustaw? Zupełnie jak za Stalina!
    Czy wyobrażacie sobie coby się działo gdyby naszym celebrytom zabrali kawałek ogródka pod gazociąg bez wzięcia ich jako udziałowców do tłustej spółki? Wrzask podniósłby się nawet w Izraelu…
    Ale że chłopom… Zwróccie uwagę iż nawet GN nie widzi problemu
    Woli pisać o x Jankowskiego sprawie czy nazwach skwerków w Warszawie… Dopiero teraz w oblicze rozpaczliwej desperackiej akcji garstki straceńców którym już słone mandaty lepią…
    A przecież chłopi to istotny element polskiego chrześcijaństwa i patriotyzmu. Gdy ich zredukują do 2% populacji… nasz kraj ( i polski katolicyzm) już nie będzie taki jak był. Nigdy!
    • tomaszl
      14.12.2018 08:18
      Zapytaj przeciętną polska rodzinę mieszkającą w mieście czy chętnie wyłoży o powiedzmy 100% więcej na wyroby mięsne. Albo zapytaj się, czy chętnie zje mięso produkowane jak za czasów socjalizmu.
      A ze mam korzenie wiejskie i często na polskiej wsi bywam, to wbrew temu co piszesz widzę postęp cywilizacyjny i tą tzw. biedę na wsi. Ulice (lepsze niż u mnie w dużym mieście), chodniki, wodociągi, gazociągi, kanalizacja sanitarna, domy, wypielęgnowane ogródki - to jest pewnie to niszczenie polskiego rolnictwa.
      doceń 2
  • art
    14.12.2018 09:41
    Na youtube są relacje osób które bywszy , powiedzmy dzień, na Litwie na przykład, relacjonują jakby expertami od tego kraju byli….

    Takim niedzielnym specem od polskiego rolnictwa jest np. @TOMASZL powyżej który ładne , zadbane domki i ogólny brak biedy zauważywszy w trakcie wizyty u dziadków, wyciąga wnioski iże protestujący na autostradzie zwykłych ludzi krzywdzą i niewiadomo czego chcą bo im dobrze jest. Przecież widać że mają duże, nowe lśniące traktory i przyczepy a i sami tłuści są i na pyskach gładsi niż za komuny!
    Rolnicy , (i Polacy ogólnie), mają teraz bardzo niebezpiecznego, podstępnego i doświadczonego przeciwnika który rozgrywa rzecz swą (czyli dusi!) bez rozgłosu, w ciszy.
    Po pierwsze: Nic nie opłaca się polskim chłopom produkować bo SYSTEM tak zwanych dopłat bezpośrednich , czyli pieniędzy „dawanych”za darmo, bez wiekszego związku z ilością czy jakością towarów rolnych przez Polaków wytwarzanych eliminuje w krajach Unii jakąkolwiek konkurencję czyli innymi słowy polski chłop dostaje o wiele mniej niż francuzki czy niemiecki a jego taniość produkcji w żaden sposób nie jest rekompensowana zyskami. Mówiąc bardziej jasno daję przykład: cena świnia oficjalna teraz chyba 3,70 zł za kilo żywca i nijak nie ma się do rzeczywistych kosztów produkcji i po te 3,70 sprzedają i Polacy, i Duńczycy, i Olendry i Angielczyki. Opłacalność jest w DEMORALIZUJĄCYCH DOPŁATACH która już równa nie jest bo ci z Zachodu by pluneli na takie „zyski” jakimi mają zadowolić się polscy farmerzy. Ci jednak …za te pieniądze potrafią kreować ten stan wsi którym zachwyca się @TOMASZCZ

    Po drugie: Te błyszczące nowe traktory to jeszcze z rozpędu bo rolnicy przyzwyczajeni biorą kredyty i inwestują bo głupi wcale nie są i wiedzą iż firma bez inwestycji ginie. Widzą iż nie ma zysków ale liczą iż będą w przyszłości… Problem w tym … iż zysków nie będzie bo mają przeciwników chytrzejszych i…. itd.
    Po trzecie: Powtórzę ; nic się nie opłaca! Autentycznie taniej kupić!!!
    Po czwarte: Młódź rolnicza to widzi. Jedzie na Zachód , na godziwe pieniądze (a przynajmniej o wiele lepsze niż z produkcji rolnej) bo umie pracować i ceniona tam jest. Inni w kraju na budowach.
    Po piąte; Mieszkam na prowincji i obserwuje: Wieś to JUŻ jest wydmuszka. Tak naprawdę w każdej wsi jest tylko 2, 3 prawdziwych gospodarzy. Reszta tam tylko mieszka. I się buduje bo samochód zmienia optykę i do pracy w mieście…
    Po szóste: Ci chytrzejsi z Zachodu pieniądze „za darmo”dają do czasu. Dopłaty się skończą Zlikwidowanwe gospodarstwo rolne wbrew pozorom jest bardzo trudno potem odtworzyć… I wtedy dopiero różni TOMASZCZE zobaczą prawdziwy obraz sytuacji…
    Cel jest jasny: Ma być 2% ludzi zatrudnionych w rolnictwie

    Ps. A o ziemi kradzionej chłopom W państwie prawa i szacunku do prywatnej własności pod inwestycje to nie łaska cuś napisać???
    • art
      14.12.2018 12:32
      Zauważyłem że ktoś klika na moje uwagi że wartościowe są jak zmieszczę się w jednym zdaniu (góra dwóch). Dłuższe texty są za trudne widać do przecZytania nie mówiąć o zrozumieniu. Pokolenie idiotów rośnie???
      • Katolik k
        14.12.2018 13:46
        No..i nawet ma swoj rzad.
        doceń 0
        0
      • tomaszl
        14.12.2018 14:50
        Ja tam widze pokolenie nieuków ekonomicznych, co nei rozumiejąc praw rynku wolą socjalizm i hasła o równych żołądkach, czy o prawie do "ich" ziemi, bo przecież autostrady da sie budować bez zajmowania cudzej ziemi.
        To ze powstała ustawa o wywłaszczeniach na celu publiczne to jest sukces ostatnich kilkunastu lat. BO w Polsce inaczej by sie nic nie zbudowało.
        Ale aby to wiedzieć, trzeba mieć szersze spojrzenie niż pilnowanie swojej własności albo "własności" bo z nią różnie w historii bywało.
        doceń 0
        0
    • tomaszl
      14.12.2018 14:45
      @ART - tak jak napisałem - jestem na polskiej wsi i to w dodatku na "biednej" ścianie wschodniej. Widzę zmiany, w tym zmiany kulturowe. Ale też widzę jak młodzi ludzie świetnie potrafią sobie radzić w obecnych czasach i nie biadolą jak pokolenia ich nieporadnych rodziców. Tak, pracują na zachodzie, uczą sie pracy, życia i być może kiedyś wrócą.
      I tak, większość tzw. gospodarstw, a już tych kiedyś tzw. chłoporobniczych z natury swej upadała i dobrze sie stało.
      Jaki jest sens w obecnym świecie dotować tych, co nie potrafią sie przebranżowić, zmienić pracy, czy żyją czasem przeszłym (tak za socjalizmu było im "lepiej"). Bo to że ktoś miał kiedyś ze dwie świnie czy trzy krowy i miał kilka ha ziemi uprawnej nie oznacza, ze jest w stanie z tego utrzymać swoja rodzinę. Takie są oczywiste prawa rynku, a nieustanna chce blokowania tych praw jest skazana na porażkę.

      I oczywiście wielu ludzi dziś przeprowadza sie na wieś, ale też dziś wieś jest zadbana, tak jak pisałem postęp cywilizacyjny w ostatnich kilkunastu latach przeogromny. Rozumiem, że to niektórych boli, ze nei jest już tak samo przaśnie, tak samo brudno.

      ps. jak ktoś opowiada że dziś na wsi jest tragicznie źle, znaczy ma krótka pamięć. Albo lubi żyć wiarą w epokę "gierka" jak to mawiają rolniczy emeryci pod tzw. GSami.
      doceń 0
  • art
    14.12.2018 18:16
    1. „Ja tam widze pokolenie nieuków ekonomicznych, co nei rozumiejąc praw rynku wolą socjalizm i hasła o równych żołądkach,”
    Ja też to widzę. Te rzesze urzędników w Agencjach Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa obliczających komu ile dopłacić .. Masz rację – socjalizm.

    2. „Jaki jest sens w obecnym świecie dotować tych, co nie potrafią sie przebranżowić, zmienić pracy, czy żyją czasem przeszłym (tak za socjalizmu było im "lepiej").”

    Nie ma sensu! Ale jak widzisz – dotują! Przecież ktoś płaci za utrzymanie tych urzędniczych rzesz! I to grubą kasę ! Budynki! Płace! Sprzątaczki! Urzędnicy! Prezesi! Kierownicy! Tony papieru! Komputery! Powielarki! To z naszych podatków! Dotują! I co im zrobisz???

    3.„czy o prawie do "ich" ziemi, bo przecież autostrady da sie budować bez zajmowania cudzej ziemi.”
    Jednak wyraźnie się nie da bez zajmowania ziemi! Bo zajmują!!!

    4. „To ze powstała ustawa o wywłaszczeniach na celu publiczne to jest sukces ostatnich kilkunastu lat. BO w Polsce inaczej by sie nic nie zbudowało.”

    Podobnym sukcesem była tzw. nacjonalizacja przemysłu i reforma rolna za duetu Bierut Stalin. A i w ogóle kolonializm jako taki takim sukcesem też był. Kraje cywilizowane ucywilizowały dzicz afrykańską, amerykańską, australijską. Teraz cywilizują Polskę
    4. „ Bo to że ktoś miał kiedyś ze dwie świnie czy trzy krowy i miał kilka ha ziemi uprawnej nie oznacza, ze jest w stanie z tego utrzymać swoja rodzinę. Takie są oczywiste prawa rynku, a nieustanna chce blokowania tych praw jest skazana na porażkę.”
    Kiedyś te „dwie świnie czy trzy krowy i kilka ha ziemi uprawnej” starczyło na utrzymanie rodziny. Były prawa rynku! Chłopów nie dotowali jak teraz. Dotowane były tylko PGR –y i Spółdzielnie Produkcyjne. Przypominam iż my mówimy o prywatnym rolnictwie. Za komuny chłopi utrzymywali się sami! Zgadzam się z Tobą : te dotacje do urzędników powinny być bezwzględnie zakończone. Powinny teraz też decydować tylko prawa rynku! Tego domagają się zresztą ci ci blokują autostrady!
    5. „ oczywiście wielu ludzi dziś przeprowadza sie na wieś, ale też dziś wieś jest zadbana, tak jak pisałem postęp cywilizacyjny w ostatnich kilkunastu latach przeogromny. Rozumiem, że to niektórych boli,”


    Zapewniam , że mnie nie boli! I chłopów nie boli!Kogóż zresztą miałoby to boleć? Ciebie to boli???
    6. „jak ktoś opowiada że dziś na wsi jest tragicznie źle, znaczy ma krótka pamięć. Albo lubi żyć wiarą w epokę "gierka" jak to mawiają rolniczy emeryci pod tzw. GSami.”
    Nikt tego nie powiada. Mówi się natomiast o tym iż pod płaszczykiem postępu rolnikom kradnie się ich prywatną własność, niszczy się ekonomicznie polskie rolnictwo, sztucznie pozbawia się go konkurencyjności a dzieci rolników zmusza się do parobkowania niczym kiedyś Indian i Murzynów sytym i cwanym społeczeństwom Zachodu.
    Ps.
    Byłbym wdzięczny gdybyś omówił ten fragment: „Czy wyobrażacie sobie coby się działo gdyby naszym celebrytom zabrali kawałek ogródka pod gazociąg bez wzięcia ich jako udziałowców do tłustej spółki? Wrzask podniósłby się nawet w Izraelu…”
    doceń 1
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zapisane na później

Pobieranie listy